3 maj 2013

Lång hall ☺


Kolla in min fina matta i blått!

Hej bloggisar!
Då var det fredagkväll igen! Hoppas att allt är bra med er. Jag tycker att veckorna går så fort och det känns som att timmarna inte räcker till alls. När man börjar arbeta efter lunchtid och slutar vid 22 så är liksom den dagen borta. Men jag ska inte klaga. Det känns toppen att få jobba igen och träffa arbetskompisar. När jag lägger mig om kvällarna så funderar jag på hur jag vill ha det i 3½:an. Lite kul att drömma sig bort.. Jag har haft lite svårt med blått fast det är en rofylld färg. Men jag tänkte faktiskt köra guld, blått och vitt i mitt sovrum. Modigt va!



Hallen är lång och smal, och väldigt mörk. Jag tror att det skulle kännas ljusare om man målade dörrarna vita men jag tror även att man kanske ångrar sig. Så jag väntar med de besluten ett tag. Hallen får vänta på sin tur då vi ska måla mitt sovrum klart först och sen samkvämsrummet... 



Hallen är inte superdupermörk nu men kan tänka mig att under vintertid så har vi inte många ljusa timmar där. Jag drömmer och planerar, sen ändrar och funderar om igen hur vi ska ha det i lyan. Det är så skoj. Timmarna finns inte tillhands men jag har förhoppningsvis lite mer tid i höst då vikariatet har tagit slut och fått ihop lite slantar. De stora arbeten är inplanerade då. Golvläggning, lister och riva vägg. Så nu ska vi bara "gulla och lulla" till det i hemmet så att det blir beboeligt. 

Nu är det film och mys i soffan. Jobbhelg nalkas. 

Önskar er en toppenfin helg! 

Kram ~ Ina

5 kommentarer:

  1. Hallo där! Äntligen har jag lyckats hitta din nya blogg. Har läst om din förvandling av 3½ och jag sitter här och ler för mig själv. Jag som bara har en ett+kök numera och redan bott 2 månader fattar precis hur det är med beslut om "hur ska jag ha det" kanske bästa vänta ett tag osv.
    Lycka till i ert nya hem! Kram

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig matta.
    Ha en fin dag Bästa Ina
    Kram

    SvaraRadera
  3. Jättefin matta tycker jag.....blått och vitt är fin kombo;)))
    Ha en trevlig helg fina du;)
    Största kramen bia

    SvaraRadera
  4. Hej
    Tack snälla för att du tittat in hos mig, jag blir så glad!
    Nu ska jag kika runt härinne hos dig en stund... :)
    Ha en jättemysig lördagskväll.
    Stor kram
    Jessica

    SvaraRadera
  5. Nu hittade jag hit till dig!
    Tycker att din matta blev jättefin där och färgerna du valt till sovrummet låter ursnyggt.

    Ha en bra vecka,
    Kram Anneli

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...