23 maj 2013

Kök och matrum idag



Hej!
Idag har jag haft en ledig dag. Så skönt. Har tvättat fönster och hängt upp gardiner så att det ser lite bebott ut här i lyan. Köket är en ett projekt som jag känner att det kommer att bära emot att börja renovera. Det är så mycket att göra där. Det är inte bara att måla luckor och byta golv utan det är fix med väggar och tak och det trökigaste - lister. Jag älskar fina lister och i den här lyan så er dem för jäkliga ut.


När man har klivit in i köket så har jag en dörröppning till höger. Där har jag ½an av 3½:an. Ett litet litet rum som de som bodde innan mig hade som "finrum". Jag tycker det är lite för trångt för mina möbler så jag vill ta bort vänstra väggdelen som ni kan se på bilden ovan. 


Det är lite mörkt idag. Regnet kom på eftermiddagen. Lampan ovanför bordet fungerar inte då kontakten inte passar. Lite småfix här och där så det känns okej innan renovering i höst. 


Har även hunnit fika på Hembygdsgården med en väninna. Så mysig miljö och där kan sitta i timmar och bara babbla och njuta av atmosfären. 

Nu ska jag titta på dokumentären på tv4 om flickorna som har suttit inspärrade hos en otäck gubbe i tio år.

Kramen ~ Ina

4 kommentarer:

  1. Du verkar ha så hemtrevligt...men förstår att du vill sätta din egen prägel på "lyan";)) Mysigt att ta en fika med väninnan ;)
    Kram vännen!!

    SvaraRadera
  2. Så fina möbler du har! Soffan blev jag genast förtjust i. Har också sett programmet om "monstret från Clevland"....ofattbart är väl ordet! Men jag undrar vad det är som sker i en människas hjärna som utför dessa illdåd, för en gång var han och andra bara små oskyldiga bebisar.

    SvaraRadera
  3. jag förstår att du har en del att göra. Men allt får ta sin tid.
    Mysigt att fika med en vän.
    Ha nu en skön helg.
    Kram pernilla

    SvaraRadera
  4. Så fint du har...tror det blir bra om du tar bort väggen
    ha en trevlig helg
    kram Rosa

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...