10 maj 2013

Katten Ebba flyttar ...




Igår jobbade jag hela dagen. 12 timmars. Mitt på dagen så ringde mor och sa att hon och hela gänget skulle flytta mina möbler. Blev superstressad för jag ville vara med men jag hade inget större val än att jobba på... Bilden ovan tog jag vid 22 snåret igår kväll. Jag skulle sova i ett halvt målat sovrum. Stinker stark oljebaserad färg i halva lägenheten så man somnade av de starka ångorna...



Idag när jag klev upp halv sex så fick jag se lägenheten i annan dager. Herregud vad man äger prylar! Det är saker och möbler och massa lull överallt. Jag tog en banan, klädde på mig och drog till jobbet. Orkade inte se allt jobb jag har framför mig. Jag tänkte - Jag tar det sen efter jobbet och jag har hela helgen på mig. Jo visst, tog extra knäck i morgon eftermiddag. Lättare att fly från detta kaos än att ta tag i det. hihi



Så här ser det ut hos mig i afton. I morgon har dotran lovat mig att måla klart sovrumstaket. Vi ska till Adenskogs färghandel och hämta en takrosett och kladda upp den. Sen målar vi över ett lager och tar listerna en sväng till, sen får det duga åt mig för ett tag... 



Så här ligger dottern i afton. Jag hämtade vår lilla katt Ebba vid 17 snåret idag och när hon kom till lägenheten så gömde hon sig ganska snabbt under soffan. Där ligger hon än och klockan är 21.30... 



Längst där under där bak ligger vår lilla kisse. Vad ska man göra. Hon kommer säkert fram men jag lider med henne då hon är en utekatt och är hela 11 år gammal. Man vill ju att hon ska må bra... 



Men vi myser ändå jag och jäntan. Vi kollar på Lets Dance och äter snacks. Jag lagade första middagen i afton här i lyan och hur det gick? Jo då. Jag tänkte att grillkorv och pommes kan inte gå fel men när jag tog ut maten ur ugnen så gick brandlarmet i hallen! Vi blev livrädda innan vi fattade vad det var som tjöt. Och innan vi fick av oljudet så trodde jag nästan att hela grannskapet skulle banka på och att vi skulle vara tvungna att evakuera. 

Nu ska jag försöka locka ut katten - igen.

Ha en skön kväll kära bloggvänner!

Kramar ~ Ina

10 kommentarer:

  1. Hihi, vad kul med brandlarmet som gick igång....vet hur hemskt det låter;)
    Såg också på Let´s dance...men jag tyckte nog att Maria M skulle ha åkt ut;(
    Ha en fin morgondag min vän!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja du, vi fick nästan hjärtsnörp av brandlarmet men roligt va det efteråt. :)
      Jag tycker också att Maria skulle ha åkt ur. Hon är lika stel som telefonstolpe..

      Ha det gott!
      Kraam

      Radera
  2. Jag känner med dig....jag har efter 2 månader fortfarande massa flyttlådor som jag inte orkat packat upp och ca 10 till som fn är kvar i huset.....men det går så sakta framåt och vi kommer att få det fint senare. Lycka till med lyan/M

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är nog så att det får ta den tid det tar. Fast jag är stressad av att ha så här stökigt så jag vill få bort lådor och säckar så fort som möjligt. Fint kommer det att bli en dag. :)

      Kramis Ina

      Radera
  3. Oj vilken cirkus. Hoppas det reder sig med allt. Och att lilla katten lugnar ner sig och kommer fram.
    Ha de gott nu i helgen, kram från Maria ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Rena cirkus scott här i posthuset! :) Det kommer säkert att ordna sig med katten fast man blir lite orolig när hon är så försiktig och rädd.

      Må så gott Maria! ♥
      Kramar Ina

      Radera
  4. Hoppas snart du får tid för flyttlådorna, det är ju lika bra att få det gjort.
    Ebba verkar behöva lite tid för sig själv, kanske kommer fram när hon blir hungrig, hihi!
    Din länk funkar inte för mig, kommer bara till join Google...

    kramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hoppas också få tid för alla lådor. Det är så stressande att ha dem runtomkring mig hela tiden överallt. Ebba behöver nog tid, fast man vill ju veta huuur lång tid. :) Konstigt att länken inte fungerar, ska kika på inställningarna när jag får chansen. .)

      Kramis Ina

      Radera
  5. Försvann min hälsning nu, grrr???!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tina söt, den försvann inte, det är så att jag måste bekräfta den först innan den kommer upp på min blogg. :)

      Kraam

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...