12 maj 2013

Gamla tavlor och takrosett ...




Hej bloggisar! 

Allt väl med er? Idag har jag plockat ur dotrans kartonger med kläder. Käre värld vad kläder jäntan har! Hon har en jättestor garderob som man kan liksom gå in i och den är redan knök full. Jag passade på att greja i hennes rum nu när hon är i stallet. Det skulle jag egentligen låta henne göra själv men hon är så stressad så jag fixar detta åt henne. Hon har mockning, värdinneträff och sen egen tid med hästen denna dag så jag kommer inte att se skymten av henne. I morgon ska hon till Västerås och skriva teori för körkortet så hon är superfokuserad på detta nu. Jag passade även på att hänga upp lite tavlor i hennes rum. Har lite tur att jag får göra lite som jag vill i hennes rum då hon tycker att hon inte får till det själv. 




Jag flyttade runt hennes säng och hon fick mina två gamla vita nattduksbord. Ebba ligger under sängen sen tre timmar tillbaks. Jag förstår inte på henne riktigt. Hon har varit glad och rätt stabil i ett dygn och när jag flyttade ett bord till fönstret blev hon bläng. Det var så att hon hoppade upp på bordet för att titta ut. Satt där och morrade i fem minuter och sen kröp hon under sängen och har varit där sen dess...



Jag har grejat lite i mitt sovrum också. Inte mycket men så pass att jag kan måla listerna i morgon. Eventuellt kladda upp takrosetten. Har skurit hål där kroken och kontakten kikar ut men jag kom på att då kommer ju kroken liksom på sidan av hålet. Det blir ju knasigt. Då kommer ju inte lampan hänga mitt för hålet? Ja ni, som ni märker har man tusen funderingar i huvudet. Som tur är ska jag jobba snart så jag får något annat att tänka på. För såna här små mindre viktiga detaljer kan man ju bli helt knasig över när det inte klaffar som man vill.

Jag får önska er en fin söndag!


Kramar ~ Ina

2 kommentarer:

  1. Snygga kuddar på sängen;)....och en takrosett, eller rättare sagt flera stycken skulle jag också vilja ha;)))Jag har varit på Cypern...jättefint och varmt...beroende på när du åker förstås...Figh Tree Bay, med mannen och dottern när hon var drygt 1 år, och Aya Napa i min ungdom...båda ställena kan rekommenderas....fast hur det ser ut där nu kan man ju aldrig veta...det var många år sen;))
    Ha de bäst vännen!!!
    Kramis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh jag vill också till Cypern. Det är nog värmen där som lockar. Har hört att det kan bli stekhett där sommartid. Härligt! :)

      Må gott!
      Kramar Ina

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...