6 maj 2013

Det röda toalettgolvet




Hej bloggvänner!

Allt väl med er? Idag har jag haft en ledig dag. Passade på att måla väggar och lister i 3½:an och dotran passade på att sola. Vi har sol från ca 13 snåret i alla fönster så jag passade på att måla under förmiddagen innan värmen kom in.



Jag har krupit runt och målat lister på toan också. Golvet är någon slags "institutionsliknande" golv från -68. Den är hel och fräsch så den får vara kvar. Väggen bakom toalettstolen är betongvägg. Jag hade tänkt att hänga upp en stor tavla där men vet inte om jag kan. Törs inte borra i väggar kring toan då jag inte vet om det går avloppsrör där bakom. Man kan kanske hänga upp en tapetvåd bakom? Som ni kan se så har jag såna där hemska ventiler överallt. På onsdag kommer sotaren och då ska jag passa på att fråga om det är något jag kan byta ut och till vad. För de här ser alldeles för trista ut. Eller hur?



Handfatet måste bytas. Den har liksom gulnat och jag har provat med målartvätt och andra medel men inte fått bort missfärgningarna. Den här lilla toan blir Privat. Dotrans toa. Skönt att ha ett eget krypin på morgonkvisten, slippa dela badrum med morsan sin... 

Nu är jag helt slut. Ska strax äta lite och sen slänga mig i soffan.
Jag ska jobba fyra långa arbetsdagar sen är jag ledig i fem. Härligt!

Ha det så gott!

Kramar ~ Ina

7 kommentarer:

  1. Spännande att följa er på er resa i 3½ /kram

    SvaraRadera
  2. Vad duktig du är som fixar så mycket själv!
    Kram Carina

    SvaraRadera
  3. Kul att renovera och få sätta sin egen prägel på lägenheten;))
    Vädret är fint här med ,nästan 20 grader...men tyvärr ska det bli kyligare och regn också...typiskt!!
    Kram min vän!
    Bia

    SvaraRadera
  4. Mycket jobb men härligt när allt är klart. Kul att göra själv ! Först då får man det ju exakt som man vill ha det.

    SvaraRadera
  5. beautiful photos... you've done a wonderful job! I love your fist image the most, the light is so lovely!

    SvaraRadera
  6. Så fiffigt måla och sola. Bra att utnyttja tiden. Ja varför inte en fond tapeten och ta upp den röda färgen från golvet i tapeten. Det kan bli häftigt :) Kl att se när allt tar form hemma hos er. Trevlig helg dig från Maria

    SvaraRadera
  7. Vad duktiga ni är och här är en som också skulle önska egen toalett till dottern. Tänk vad det måste underlätta på morgonen.

    Golvet är ju retro...häftigt tycker jag:) KRAM och ha det gott Helena

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...