14 maj 2013

Boråstapet - Karlslund



Käre värld! Jag är kär! Kolla in denna vackra tapet! Vill såå gärna ha den. 


Visst är den vacker! Jag fann en fin tapet tidigare från engelska tapetmagasinet men den tror jag liksom är för försiktig och inte kommer att synas. Jag tänker så här att om man ska satsa på en dyr speciell tapet så ska den synas på väggen också. 



Men då kommer nästa fundering. Jag hade tänkt att ha den i hallen. Men hallen är rätt mörk. Blir det för murrigt månntro? På bilden ovan kan ni se mor stå och prata i telefon. Bakom henne hade jag tänkt att ha den. (ska byta golv också en först i höst)


Här kan ni se att hallen är lite mörk. Vintertid så är det nog väldigt mörkt. Tapeten hade jag tänkt att ha på vänstra sidan av hallen. Så jag behöver nog bara tre stycken rullar. Men då kommer följd funderingen. - Vad ska jag ha som grundfärg till tapeten? Blir vitt för vitt? Vill gärna ljusa upp hallen men vita färgen kanske skär sig mot den murriga tapeten? Ja ni hör ju hur hjärnan jobbar för fulla muggar. Misstänker att jag får vänta med detta då jag inte vet hur jag ska göra...

Nu blir det tv och vila. Målade tak tidigare idag och det blev katastrof. Randigt. Har aldrig hänt förut. Man ska inte köpa lågbudget färg säger jag bara... 

Ha det bra!

Kramen ~ Ina

4 kommentarer:

  1. Tror jag är kär också! My God, vilken snygg tapet!!! Blir nog fint hur du än gör, men tror det också skulle vara jättefint att ta en färg från tapeten, den ljusaste av färgerna. Något åt det hållet... :)

    Kraam

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är den ursnygg!! :D

      Kramis

      Radera
  2. Jag kan inte ge dig råd min vän!!!.....det är ju en smaksak...jag gillar ju ljust förstås....hoppas dagen varit bra och att du får en fin morgondag...här har vi sett på mello (semifinal 1)...ganska bra låtar!
    Största kramen till dej!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gillar också ljust men jag är såå trött på det där "shabbia chikia" nu. Jag gillar mer sekelskifte och 20-tals stil men jag blandar i en salig blandning. Det är då det blir personligt :)

      Kramar vännen!

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...