2 april 2013

Sovrumslampa

Bild: Dotrans rum börjar bli klar. Kronan är uppe, fattas bara lampor och skärmar. 
Idag har det varit non stop hela dagen.
Gick upp halv åtta för att duscha och göra mig färdig innan åtta. För klockan åtta skulle jag ringa familjeläkarna. Fick telefontid halv nio och kvart över nio var jag inne hos el doctore of akutes. Snabba ryck. Dubbelsidig öroninflammation. Droppar till öronen sen ska det vara bra? ... Tre vändor till sopstation - lunch, sen fyra vändor till lägenheten. Röjt och tömt källaren. Helt totalt slut. Inte nog med det så fick jag höra på eftermiddagen att det kommer några gubbar som ska fixa lite på min vind. Så det var bara upp och röja bort gamla saker och bära ner allt skit till källaren. Pust. 

Nu är klockan strax nio och jag har varit igång över tolv timmar. Det riktigt värker i benen. Men det känns bra samtidigt. Man börjar se resultat. Det är belöningen av allt slit. Nu blir det örondroppar och alvedon, sen drömma om Covent Garden i London - strosa bland alla småbutiker och caféer...

Ses!

IN

☆★☆★



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...