5 april 2013

Solen... ☆


Hej bästa bloggvänner!

Då var det freda igen. Så skönt... Solen gör en stark inverkan på oss människor. I alla fall på mig. Jag börjar liksom "leva".  Blir pigg och alert, tar för mig mer och får massor av energi. I den här lägenheten får vi sol från ca 13.00 snåret till fönstren. Då sitter jag och lapar ett tag för att få mer kraft att planera och renovera. Funderar och funderar på vad jag ska kunna plantera på balkongen som är mot nord/nordväst. Finns det växter som orkar leva på min balkong?  Jag skulle vilja ha något som växer på höjden.. Det är sol på balkongen efter 16 snåret på sommaren. Den är inte mörk utan det är stort ljusinsläpp och den är inglasad men solens strålar kommer in först på sena eftermiddagen... Många tankar snurrar i mitt huvud just nu tanke på flytten etc men solen gör att man tänker mer positivt och får inspiration till mycket ...


IN

☆★☆★


Kika in hos Pilgrim:
http://blandrosorochbladloss.blogspot.com 

6 kommentarer:

  1. Härlig sol du visar!! Visst kan du ha massor av växter på din balkong..har du tänt på lundväxter de skulle ju passa super där.
    Ha en underbar helg!!

    SvaraRadera
  2. Håller med Berit.Finns många fina växter som vill vara i skugga..Ha en skön helg.

    SvaraRadera
  3. Vilken fin bild du visar.

    Växter som klättrar på spaljeer kan du ha.Kolla vilka som inte behöver så mycket sol.
    Flitiga Lisa ,murgröna etc.
    Trevlig helg

    SvaraRadera
  4. Vad kul du har som kan göra om på en balkong och byta ut när du vill, det går ju inte när man har trädgård.
    Lycka till i din nya lägenhet.
    Ha en skön Helg
    kram Meta

    SvaraRadera
  5. Hva med Humulus japonicus 'Variegatus'?
    Tropaeolum majus er helt sikker!

    SvaraRadera
  6. Har inga bra tips men jag är övertygad om att det finns växter för din balkong.
    Ha en härlig helg!
    Kram Hélena

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...