13 april 2013

Penséer i april ☆




God morgon vänner! 
Ett inlägg som kanske inte hör hit då det handlar om mitt "gamla hem" men ändock vill jag visa. Det är så att jag har superduper längtan till att få plantera lite vårblomster i krukor. Tänkte att det skulle passa ypperligt nu när det är visning idag klockan elva på huset...



Penséer är så söta. Står givakt i ur och skur. Man får vårkänslor och längtar efter solens varma strålar. Glada i hågen stod jag och dotran och planterade igår kväll på gården. Vi pratade om allt från hur det kommer att gå på visningen av huset till hur vi får till det med blomster på balkongen i vårt nya hem. Visst ser de så söta ut! Känner riktigt hur våren är här när man tittar på dem...



I morse ...

Kul - not.
Vinter igen! Hur slaskigt kommer inte detta bli när massa folk ska trampa runt i huset. Urk. Tänker på de stackarna som står där ute och fryser om tårna. Har även påskliljor som står och vippar och är kalla. Tyvärr får de stå där till visningen är över sen ska de få flytta till nya hemmet där vi har inglasad balkong. Varmt och gott får de. 

Håll tummar och tår att det finns en intressent på huset så vi får det sålt! 

Kramen ~ Ina

2 kommentarer:

  1. Herrejisses så mycket folk det kom. Vi såg hela gatan full av bilar.
    Detta fina hus blir nog sålt på nolltid.


    Kram

    SvaraRadera
  2. Penseer ska nog få prunka på min balkong också bara det blir LITE varmare. Bor i södra Finland och vi har haft mycket snö men nu har ett par dagars regn gjort att rätt mycket smultit.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...