31 mars 2013

Takrosett i sovrummet

Bild: Takrosetten ditfogad - ej slutresultat ..
Idag har vi varit effektiva. Kom till lägenheten vid elva snåret och körde igång med detsamma. Målade väggar och tak och smackade upp en liten takrosett. Fogade runt och målade den samt målade väggar och tak ännu en gång. Drog även på färg i lilla toan men det behövs ett lager till innan vi blir nöjda. De små rosorna i gamla toatapeterna anas genom färgen än. I morgon ska jag krypa på golvet och måla lister sen är dotrans rum klar. Golven byter vi ut i höst. 


Den här vackra tapeten vill jag ha i hallen.  Inte i hela hallen utan två sektioner/väggar bara. Blev jättekär i tapeten men kan inte finna den någonstans mer än på en blogg... 


Den här har jag också kollat på. Kan tänka mig att ha den i samkvämsrummet bakom den vita gustavianska linneskåpet. Kan bli en fin effektfull vägg.


Jag blev även kär i denna svagt gråblåa tapet - lite suddig här på bild men vacker på hemsidan. De två bilderna kommer från engelskatapetmagasinet. 


Mor har rivit bort nästan alla strukturtapet så där ska det spacklas och målas. Då jag har många idéer så kommer jag göra något åt speciellt på väggarna i hallen. Det blir lite tråkigt om man bara har vitt och eftersom hallen är en genomfartsled så kommer det garanterat bli märken på väggarna där... 

Nu blir det mat och tidigt i säng. 


IN

☆★☆★


Ps. Jag fann tapeten!

Historisk tapet - 595 kr svenska designers 


Klassisk tapet från nyrenässansen på 1860 till 1880-talet med vackra medaljonger som heter Liljesal. Bakgrund i dovt varmgrå toner med mönster i dovt offwhite, gråsvart och rött. Hantverksmässigt återskapade tapeter och bårder från rokoko till 1920-tal för kammare, salong och vardagsrum.



1 kommentar:

  1. Jag älskar tapeterna!! Så snygg kombination också! Kommer att bli toppen. (Jag har faktiskt den ena på mina väggar) Och jag fattar hur länge du suttit och lusläst engelska tapetmagasinet ...;) (been there done that)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...