27 mars 2013

Samkväms-rummet


När man kommer in i hallen så har man en lång gång direkt till höger om en. Där ser man rätt ut till samkvämsrummet och balkongen. In till rummet finns glasdörr från -68. Rätt fin tycker jag. 


Allt är nog original. I alla fall golv och lister. Gardinstången - skenan är skruvad upp i taket och det känns inte så där jättekul men det går att ta ner.


Det är ett väldigt ljust rum trots att balkongen vetter mot nord/nordväst. 


Mellan sovrummet som är till höger på bild och matrummet till vänster ska jag ha det där skåpet jag köpte i Söndags. Gömma tv;n i den tänkte jag. 

Tyvärr är det struktur-tapet i nästan alla rum. Fick tips om att man kan slipa ner det knöliga i tapeten och sen kan man tapetsera ovanpå. Tror nästan att jag ska göra så att jag slipar i stället för att kladda med ångmaskiner eller dyligt. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...