21 mars 2013

Gamla posthuset i byn


Premiär!
Första bilderna på vårt nya hem! En bostadsrätt. Äntligen är den långa resan till lägenhetsköp slut. Nu börjar nästa resa. Att renovera 3.½ :an till ett mysigt hem för oss tre. Det är tur att dotran är händig tjej. Hon går målarprogrammet här i byn så hon får måla och tapetsera. Vi ska även prova på något nytt som att sätta upp lister och takrosetter i frigolit. Då budgeten inte är stor just nu så blir det att vi börjar med målning av tak och väggar samt uppsättning av takrosetter. Tapetsering och golv får vänta till  hösten. 



Som ni kan se är det en hel del att göra.
Men jag har inte bråttom. Vi ska göra i ordning sovrummen först och sen hallen och därefter kök. Mellan kök och matrum finns en liten vägg. Den kan man knacka bort. Så såna renoveringar ska vi ta till hösten. Måste ta reda på om man måste söka lov till rivning först... 

Bild: Lilla matrumsdelen - pilen visar till köket och vägg som vi vill riva...

Golven är inte fina men jag får lov att stå ut ett tag. Jag tänkte göra ett kap hade jag tänkt. Ibland så har Byggmax superrea på laminatgolv. Typ 30 kr per kvadrat. Det är tokbilligt. Då ska jag köpa till hela lägenheten och sen spara till en golvläggare. Som ni förstår har jag många drömmar och de ska förhoppningsvis infrias en dag... 



1 kommentar:

  1. Vilken utsikt, och lägenheten kommer bli kanonfin kan jag tänka mig. :)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...